(DIGITAL) MARKETING & BRANDING
Iedere markt of product is anders en iedere organisatie is uniek. Om een doeltreffende marketingstrategie vast te kunnen stellen en een effectief marketingplan te kunnen ontwikkelen, is het nodig om de organisatie (haar wensen en mogelijkheden) en haar omgeving in kaart te brengen.
Om van de huidige naar de gewenste situatie te kunnen veranderen, worden de beide situaties in en om de organisatie onderzocht. Op basis van de resultaten wordt er een strategie bepaald en een unieke waardepropositie opgesteld. Vervolgens worden de marketingdoelstellingen en tactieken bepaald om het marketingplan te kunnen uitvoeren. Om binding met de doelgroepen te kunnen creëren, is het belangrijk om hun wensen, verwachtingen en gedrag beter te begrijpen, hiervoor worden persona’s, profielen en klantreizen samengesteld. De doelgroepen kunnen op deze manier op het juiste moment met de juiste middelen en via de ook door hen gebruikte kanalen, van de gewenste informatie worden voorzien. Met een communicatieplan en contentkalender wordt de gekozen tactiek overzichtelijk uitgewerkt en uitgevoerd. Graag ondersteun ik u hierbij, zie hieronder wat wij hiermee onder meer kunnen bereiken:
- Groter bereik
- Naamsbekendheid vergroten
- Meer geïnteresseerden
- Meer (micro)conversie
- Meer nieuwe klanten
- Meer klanten behouden
- Meer aanbevelingen
- Meer content delen
- Meer omzet per klant
- Nieuwe markten
- Nieuwe producten
- Voorspelling rendement
CONCREET
ONDERZOEK & AANBEVELING
Vraag – U heeft een nieuw product, wilt nieuwe markten aanboren, de gewenste doelen zijn niet gehaald of de medewerkers werken niet samen als een team. Waar ligt dit aan? Hoe kan dit anders?
Probleem – Onderzoek levert antwoorden op om de kern van het probleem inzichtelijk te maken. Denk aan desk research (bestaande data), field research (vragen en kijken) en digital research (online gedrag en statistieken van de doelgroepen).
Aanbeveling – De resultaten uit het onderzoek en aanbevelingen worden in een voorstel verwerkt.
MARKETINGPLAN
Doelstellingen – In het marketingplan worden de doelstellingen beschreven en hoe deze gerealiseerd kunnen worden met een voorspelling van het rendement.
Factoren – Welke acties intern & extern zijn nodig om de marketingdoelstelling te realiseren? De digitale organisatie wordt geoptimaliseerd, persona’s en klantreizen worden opgesteld.
Meten – De geïnventariseerde Kritische SuccesFactoren (KSF’s) en de Key Performance Indicators (KPI’s) worden gebruikt om de situatie en de voortgang van het plan te monitoren.
IMPLEMENTATIE & EVALUATIE
Uitrol – De uitrol gebeurt met een Communicatieplan. Hierin wordt een mix van middelen, kanalen en boodschap per doelgroep gepland, multi- en omnichannel.
Rapportages – Voorzien van data, verkregen uit statistieken , CRM en situatieanalyse. De voortgang wordt getoetst aan de doelstellingen, indien nodig kan het plan bijgestuurd worden.
Succes – Door de verwachtingen, wensen en behoeften van de doelgroepen af te stemmen aan de organisatiedoelstellingen, wordt er aan tevredenheid, loyaliteit en ambassadeurschap gewerkt.
RELAX & RENDEMENT
ABONNEMENTEN • MAATWERKOPLOSSINGEN • ÉÉN AANSPREEKPUNT
Meer uit Marketing & Communicatie halen? Graag denk ik met u mee.
MEER INFORMATIE?
Heeft u vragen, opmerkingen of ideeën? Maak gebruik van het formulier, ik zal zo spoedig mogelijk op uw inzending reageren.